2011年7月16日 星期六

Red - Lie To Me 歌詞翻譯



Tell yourself it's over now
告訴自己這一切已經結束

Try to kindle a broken vow
試著挽回已逝的承諾

If only you could find the strength
只要你能找到這份力量

To kill the memories
抹去過往的回憶

These empty pages never turn
這些殘缺的頁面將不再被回憶起

You lit the flame and let them burn
你焚燒了這一切

You tried to bury me so deep
把我深深地埋葬

Wouldn't that be neat?
是否毫不留下一絲痕跡?


Will your hope die alone?
你是否希望獨自死去?

Will you feed on your own?
你是否將一切歸咎於自己?

Can you just turn away and let me go?
你是否能就這樣轉過身讓我獨自離開


Lie to me
你欺騙了我

You can feel
你自己很清楚

That this love was never real
這從來都不是真正的愛

Walk away
就此別離吧

You can learn to love again
你可以再次學習如何去愛一個人

Lie to me
你欺騙了我

You can leave
你可以就這樣離我而去

I'll still be here when you see
我會一直在這裡等待直到你再次發現了我


You're not alone
你並不是孤單的

You don't have to run again
你不必再次逃避

And leave me in denial
不必否認是你離開了我


All your secrets crawl inside
你深藏所有的秘密

You keep them safe, you let them hide
拼了命地守著

You've been drinking in your brain
你喝得酩酊大醉

To kill the memories
想遺忘這些回憶

So close your eyes and let it hurt
緊閉雙眼,讓回憶刺痛你

The voice inside begins to stir
內心的聲音躁動著

You're reminded of all you used to be
你想起了你們的過去

Can you just turn away and let me go?
你是否能就這樣轉過身讓我獨自離開


Lie to me
你欺騙了我

You can feel
你自己很清楚

That this love was never real
這從來都不是真正的愛

Walk away
就此別離吧

You can learn to love again
你可以再次學習如何去愛一個人

Lie to me
你欺騙了我

Watch me bleed
看著我獨自難過

'cause I'll still be here when you see
因為我將會一直在這裡等待直到你再次發現了我

You're not alone
你並不是孤單的

You don't have to run again
你不必再次逃避

And leave me in denial
不必否認是你離開了我


All the pain you feel
你所有的痛苦

It starts to grow inside
不斷在內心膨脹著
-
And you can't let it die
你不能抹滅所有的痛苦

If you believe you'll never find
如果你相信這會讓你好過一點的話,你將永遠不會發現

A reason to love again
再愛一次的理由


Lie to me
你欺騙了我

Watch me bleed
看著我獨自難過

I'll be here when you see
我會一直在這裡等待直到你再次發現了我

You're not alone
你並不是孤單的

You don't need to run
你不必逃避


Lie to me
你欺騙了我

Watch me bleed
看著我獨自難過

'Cause I'll still be here when you see
因為我將會一直在這裡等待直到你再次發現了我

You're not alone
你並不是孤單的

You don't have to run again
你不必再次逃避

And leave me in denial
不必否認是你離開了我


You can learn to love again
你可以再次學習如何去愛一個人

Leave me in denial
不必否認是你離開了我

沒有留言:

張貼留言