2011年7月29日 星期五

3 Doors Down - It's Not My Time 歌詞翻譯




Looking back at the beginning of this
回想起我們過去是怎麼開始的

And how life was
是怎麼生活的

Just you and me and loving all of our friends
只有你和我,還有一群把祝福獻給我們的朋友

Living life like an ocean
就像活在愛的汪洋大海中

But now the current's only pulling me down
如今背負的期待愈來愈重

It's getting harder to breathe
我漸漸地喘不過氣

It won't be too long and I'll be going under
我想逃離這樣的日子

Can you save me from this
你是否能拯救漩渦中的我


'Cause it's not my time
因為還不到時候

I'm not going
我不想就此離去

There's a fear in me
心中存在著疙瘩

And it's not showing
我努力著強顏歡笑

This could be the end of me
一切可能即將結束

And everything I know
這些我都知道

Oh but I won't go
但我不想就此別離


I look ahead to all the plans that we made
回想起我們計畫的未來

And the dreams that we had
我們懷抱的夢想

I'm in a world that tries to take them away
但現實往往事與願違

Oh but I'm taking them back
我努力試著挽回

Cause all this time I've just been too blind to understand
但一直以來我都搞錯了

What should matter to me
什麼對我才是最重要的

My friend this life we live
這一生遇見的朋友

It's not what we have
下輩子不一定會再碰面

It's what we believe in
這是我們所深信的


And it's not my time
現在還不到時候

I'm not going
我不想就此離去

There's a fear in me
心中存在著疙瘩

And it's not showing
我努力著強顏歡笑

This could be the end of me
一切可能即將結束

And everything I know
這些我都知道


But it's not my time
但現在還不到時候

I'm not going
我不想就此離去

There's a will in me
痛下了決心

And now I know that
我總算知道了

This could be the end of me
一切可能即將結束

And everything I know
這些我都知道

Ooo but I won't go
但我不想就此別離

I won't go
就此別離


There might be more than you believe
那裡可能有更能令你深信的

(There might be more than you believe)
(那裡可能有更能令你深信的)

There might be more than you can see
那裡可能有更能令你發現的


But it's not my time
但現在還不到時候

I'm not going
我不想就此離去

There's a fear in me
心中存在著疙瘩

And it's not showing
我努力著強顏歡笑

This could be the end of me
一切可能即將結束

And everything I know
這些我都知道


But it's not my time
但現在還不到時候

I'm not going
我不想就此離去

There's a will in me
痛下了決心

And now it's gonna show
但很顯而易見地

This could be the end of me
一切可能即將結束

And everything I know
這些我都知道


There might be more than you believe
那裡可能有更能令你深信的

(There might be more than you believe)
(那裡可能有更能令你深信的)

There might be more than you can see
那裡可能有更能令你發現的


But I won't go
但我不想就此別離

Oh no I won't go down
不願就這樣死去

Yeah

沒有留言:

張貼留言